maandag 23 mei 2011

Jongensjas voor Ryan Ottobre 3/2010 nr 37

En het was hoog tijd ook. Hij had een oude jas die niet meer om aan te zien was, een bodywarmer waar hij vorige week de rits van stuk trok en droeg met fris weer zijn vest ter vervanging van een jas. Vanavond Avondvierdaagse en hier is het nog niet bepaald zomers qua temperatuur dus de deadline was vandaag.

Het zat niet op alle punten mee met de jas, heb het mezelf moeilijk gemaakt door de jas perse te willen voeren (patroon is ongevoerd) en kwam wat in de problemen met de mouwsplitten hierdoor. De naaimachine wilde niet meewerken, de ritsjes wilden niet zoals ik ze wilde in de zakken en toen de mouw er doorgestikt en wel in zat kwam ik een weeffout in de stof tegen (waar nu het zwarte rubberen driehoekslabeltje zit).







Ryan wilde de jas graag zonder borduurtjes maa helemaal kaal is wel heel saai, gelukkig lagen er nog wat rubberen Bizzkids labels in de lade. De knopen zijn kunststof snaps die ik laatst op Ebay bestelde (en dan meteen 1000 in allerlei kleuren). Al met al met veel tegenzin een resultaat waar ik wel weer heel blij van wordt, misschien later nog een foto op model, op de pop hangt hij wat, de pop is stroef en ietsjes te groot. Matthew wil er ook zo eentje (in het groen, dezelfde stof van Oilily) met een Halflife logo erop, hij zal er nog even op moeten wachten want heb daar nu echt geen zin in.... Gelukkig heeft hij nog een goede zomerjas.

Groetjes Denise

4 opmerkingen:

Woon - Geluk zei

Wouw wat een gave jas is dit geworden! Erg mooi!
Door de labels die je erop hebt genaaid is het heel stoer!
Die kamsnaps lijken net echte knopen erg mooi!
Ik wil ook erg graag kamsnaps hebben. Heb je nog een tip voor een goed adresje?!
Groetjes Cindy

Atelier Eigenhandig zei

Ondanks alle tegenslagen is het een prachtige jas geworden. Lekker stoer met die labels, die maken het echt af.

Groetjes van Janny.

Zussies zei

Prachtige stoere jas en de kleur vind ik super!!

rietjetoet zei

mmm ik ben dol op oranje, superjas geworden