zaterdag 18 september 2010

Een Matruschka jas, nee nog lang niet de laatste :)

Van de week niet zoveel achter de machine gezeten dus vanmorgen maar even mijn schouders eronder gezet. Kan ik eindelijk die vreselijke pluisjes overal opzuigen, incl mezelf (broek en trui zitten echt helemaal onder). Ik heb nl. in de voering een lekker warme micro achtige fleece gebruikt. Nadeel van deze fleece is dat wanneer je het knipt alle losse stukjes bij de kniprand overal aan blijven plakken. Je ziet bij de jas niets meer van terug, heb het opgesloten in de voering.










Met deze jas heb ik weer een rits, lap velvet en een lap microfleece uit de kast weggenaaid. Niet helemaal UWYH want de blauwe voering heb ik wel moeten kopen.

Fijn weekend nog, hier viel net een bui maar het zonnetje schijnt weer. snel boodschappen doen voor het weer begint te regenen.

Groetjes Denise
ps: weet niet wat het is met deze stof, de foto's willen slecht lukken. Overbelicht, te donker, te weinig kleur. Bij alles wat ik probeer is het wel wat. Dit waren de beste.

5 opmerkingen:

Jessica zei

Ik vind het een hele mooie jas geworden. Welk patroon heb je ervoor gebruikt of heb ik er overheen gelezen?

Groetjes en een fijn weekend.
Jessica

Unknown zei

Een hele gave ja geworden! Wat een mooie stof. Super.
Groeten Renate

rietjetoet zei

wat een leuk jasje, welke maat is het? ben nog op zoek naar een winterjas voor dochterlief hier hihi
iets dat niet roze is...

Stoffenjunkie zei

Hoi Rietje,

Bedankt voor je compliment maarre... Het is maat 128, daar zal die van jouw echt nog in zwemmen!!!

Het is overigens Roos 3023, volgens mij kun jij dat ook heel goed zelf hoor. ;-)

Farbenmix Jade gebruik ik ook regelmatig, qua model ook erg leuk en met uitgebreide handleiding zo gemaakt. Heb je alleen nog een niet roze lap stof nodig.

Groetjes Denise

rietjetoet zei

da's idd te groot, maarreuh, ik zie zelf maken nu niet zitten met buikbaby op komst... gewoon nog teveel werk en te weinig tijd hihi
De jade heb ik al gemaakt hoor, voor de zomer ...